Patirtis ir emocijos „Žalgirio“ rungtynėse – ilgos laimės garantas 1
Daugybė mokslinių tyrimų aiškinosi, kas žmogui suteikia daugiau laimės ir kada ji trunka ilgiau. Atsakymas vienareikšmis: įsigiję išsvajotą daiktą, pvz., automobilį ar telefoną, ir patyrę emocijas, pvz., per atostogas ar rungtynes, dažnas tuo metu laimę vertina vienodai, tačiau jau kelios savaitės po šių įvykių laimė dėl materialaus daikto gerokai sumenksta, o patirtos emocijos laimės pojūtį tik didina.
Kaip šį reiškinį aiškina mokslininkai? Amerikos psichologų asociacijos leidinio „Journal of Personality and Social Psychology“ straipsnyje „The relative relativity of material and experiential purchases“ apibendrinamas ilgametis tyrimas. Jo išvados: ir įsigijus daiktą, ir patyrus įspūdžių pradinė laimė būna vienodo dydžio, tačiau bėgant laikui, vos po kelių savaičių, prie naujo daikto priprantame ir jis jau nebekelia didelių emocijų.
Visai kitaip vyksta su patirtomis emocijomis ir įspūdžiais. Mokslininkai teigia, kad patirtis tampa mūsų tapatybės dalimi, o, pvz., per atostogas ar renginyje, patirti įspūdžiai dar ilgai siejami su puikiais prisiminimais, naujomis žiniomis ir patirtimi. Tačiau, anot mokslininkų, dar svarbiau, kodėl patirtis mus daro laimingesnius, – ji mus sujungia su kitais žmonėmis ir renginyje, ir po to dalinantis prisiminimais, pasakojimais, pojūčiais, jausmais ir… net įrašais „Facebook“ ar kituose socialiniuose tinkluose.
Todėl, vadovaujantis mokslininkų tyrimų išvadomis, norėdami patirti patys ar suteikti kitiems ilgalaikės laimės, turėtume siekti ne įsigyti ar dovanoti materialių daiktų, o tai, kas žmonėms suteikia ilgalaikių įspūdžių: dalyvauti renginiuose, siekti naujų patirčių, išbandyti naujoves. Tokiu mokslininkų rekomenduojamu keliu pasuko ne viena Lietuvos bendrovė ir jų kolektyvai, siekdami pagerinti darbuotojų patirtį ir motyvaciją.
Vadovų komandos naudingas laikas su emocijomis
Mūsų kalbintas Mindaugas Snarskis, koncerno „Vikonda“ generalinis direktorius, potyrių ir gerų emocijų ieško Kauno „Žalgirio“ rungtynėse. Pokalbį apie „Žalgirio“ krepšinio klubo teikiamas emocijas pradėjo prisipažinimu, kad neatmena, nuo kada yra „Žalgirio“ krepšinio komandos gerbėjas, nes tokiu buvo dar jo senelis. M.Snarskis turi įsigijęs abonementą rungtynėms, į kurias vedasi ir vaikus: „Visuomet džiaugiuosi galimybe stebėti „Žalgirio“ rungtynes, kur patiriu daug gerų emocijų.“
Anot jo, Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubo šių metų originali iniciatyva – suburti „Žalgirio“ verslo klubą – jį sudomino ir buvo nutarta į pirmąjį šio klubo renginį vykti su koncerno „Vikonda“ beveik 20-ies vadovų komanda: „Nusprendėme drauge su vadovų komanda naudingai praleisti laiką klube ir po to dar patirti malonių emocijų rungtynėse.“ Anot jo, „Žalgirio“ verslo klubo renginys buvo įdomus, siekta gauti žinių, kurias vėliau būtų galima pritaikyti versle.
„Priėmėme sprendimą dalyvauti, nes man buvo įdomi pati renginio koncepcija, taip pat pabendrauti su kolegomis, išgirsti pranešėjų mintis ir, be abejo, pamatyti ir pajusti „Žalgirio“ veiklos „virtuvę“ iš arti“, – teigia koncerno „Vikonda“ generalinis direktorius.
Šiemet pradėtas burti „Žalgirio“ verslo klubas pirmąjį renginį „Verslo akseleravimo vakaras“ surengė „Žalgirio“ arenoje kovą, prieš pat Eurolygos rungtynes. Šio verslo klubo tikslas – suburti komandos verslo klientus ir sudaryti jiems galimybę megzti naudingus santykius susitikimuose bei skaitmeninėje erdvėje, ieškoti bendradarbiavimo variantų, išgirsti vertingų pranešimų ir verslo įžvalgų bei turiningai leisti laisvalaikį.
Patirtis – geriausia skatinimo priemonė
Gediminas Skvernys, Pakruojo rajone veikiančios dolomito ir granito gaminių AB „Dolomitas“ generalinis direktorius, paklaustas apie darbuotojų motyvavimą, pasakoja: „Manau, geriausios skatinimo priemonės yra tos, kurios sukelia teigimą emociją bei „sulipdo“ kolektyvą. Prekybos centrų čekiais darbuotojų nebenustebinsi.“
Dėl šios priežasties „Dolomito“ kolektyvas jau vyko į trejas rungtynes. „Kvietėme stebėti rungtynių absoliučiai visus 180 darbuotojų – nuo valdybos pirmininko iki pagalbinio ūkio skyriaus darbininko. Į rungtynes vykdavo apie 140, – pasakoja „Dolomito“ vadovas. – Kas dar nebuvo rungtynėse „Žalgirio“ arenoje turi žinoti, kad tai ne vien krepšinio rungtynės, – tai ir šou prieš rungtynes, pertraukų metu ir gyvai transliuojamos spaudos konferencijos, trenerių komentarai po rungtynių. Dėl to manęs nestebina, kad vykti į rungtynes sutiko ne vien vyrai, bet ir beveik visos bendradarbės.“
Įmonės vadovas pasakoja, kad kolektyvui buvo nupirkti bilietai ir pasiūlyta įsigyti suvenyrų paketą #MANOPIRMAS. Šį projektą Kauno „Žalgiris“ inicijavo 2018–2019 m. sezonui, kai pernai vasarą atliktas tyrimas parodė, kad net 43% save Lietuvos krepšinio čempionų gerbėjais laikančių žmonių nėra stebėję šio klubo rungtynių „Žalgirio“ arenoje. Specialiai „naujokams“ išleistame pakete #MANOPIRMAS naujiems pojūčiams pasiryžęs gerbėjas randa „Žalgirio“ pradžiamokslį, kuriame supažindinamas su tituluočiausios Lietuvos komandos istorija, pasiekimais, krepšinio terminologija, aktyviausių sirgalių skanduotėmis ir darbais, kuriuos privalo įvykdyti kiekvienas žaliai–baltas gerbėjas, o taip pat „Žalgirio“ šaliką – vieną būtiniausių atributų stebint rungtynes.
„Pamenu, kad pirma išvyka į rungtynes daugumai buvo pirmas apsilankymas „Žalgirio“ arenoje. Įmonė, organizuodama išvykas į krepšinį, pasirūpina viskuo: bilietais, kelione autobusu, pasiskirstome grupelėmis, kad vyktų sklandus bilietų dalinimas, sėdimos vietos paieška – darbuotojui tereikia būti sutartoje paėmimo vietoje reikiamu laiku, – prisimena G. Skvernys. – Mums kelionė į vieną pusę trunką daugiau nei dvi valandas. Tačiau neprailgsta – jos metu kolektyvas gali neformaliai pabendrauti, per kelionę atgal aptarti rungtynes, o jei pergalė – emocijos liejasi per kraštus.“
„Dolomito“ generalinis direktorius neabejoja, kad kolektyvas į „Žalgirio“ areną stebėti krepšinio rungtynių ir patirti emocijų vyks dar ne kartą.
Neišdildomas įspūdis
Anot Domo Plūko, Kauno gelžbetonio konstrukcijų gamybos AB „Aksa“ pirkimų vadovo, stebėti rungtynes arenoje, kolegų apsuptyje – neišdildomas įspūdis ir neužmirštamos emocijos. „Kas gali geriau sutelkti kolektyvą, nei mėgstamos komandos pergalės“, – retoriškai klausia „Aksos“ specialistas.
AB „Aksa“ penkti metai nuomoja VIP ložę „Žalgirio“ arenoje – kolektyvo nariai palankiai vertina galimybę patekti į čia vykstančius renginius, ložė puikiai pasitarnauja ir burdama kolektyvo narius, ir turtindama jų laisvalaikį.
„Mūsų bendrovė „Žalgirio“ arenos VIP ložę nuomoja penkti metai, visi kolektyvo nariai, kurie pageidavo, jau apsilankė jų pasirinktuose renginiuose šioje arenoje, – pasakoja D.Plūkas. – Savaime suprantama, kad gyvenantiems Kaune svarbiausia – krepšinis, todėl apsilankyti „Žalgirio“ rungtynėse beveik visuomet yra daugiau norinčių, nei gali sutalpinti 20-ies vietų ložė. Todėl tenka naudoti įvairius kriterijus, kas gaus bilietus: atrenkame ir pagal darbo rezultatus, ir burtus traukiame“.
Jis pasakoja, kad bet kuris iš 350 bendrovės darbuotojų gali iš anksto pareikšti pageidavimą dėl dalyvavimo sporto ar kultūros renginyje, kurie vyksta „Žalgirio“ arenoje, ir pagal aplinkybes gauti bilietą į ložę ne tik sau, bet ir šeimos nariui ar draugui. Pasak jo, keletas įmonės darbuotojų kasmet net keliauja kartu su Kauno „Žalgirio“ krepšinio komanda jos palaikyti išvykos rungtynėse.
Beje, mokslininkų tyrimas įrodė, kad bendrovių, kurios remia sportą, darbuotojams rėmimas „gali turėti didelį poveikį“. Pvz., Londono olimpines žaidynes rėmusių bendrovių darbuotojai didžiavosi, kad jų įmonės rėmė renginį, tai didino jų savigarbą, jie darbe stengėsi padaryti daugiau, nei paprastai. Mokslininkai šį reiškinį aiškina tuo, kad sporto rėmimas stipriai siejamas su sveikata ir gerove, todėl darbuotojai savo įmonę asocijuoja su teigiamais sentimentais, antra, sporto renginiuose matomas jų kompanijos logotipas darbuotojams leidžia jaustis dirbant prestižinėje vietoje ir trečia, anot mokslininkų – gal net svarbiausia, kad darbuotojai savo darbdavį vertina kaip puoselėjantį aukštas vertybes. Beje, akcentuoja mokslininkai, tokios išvados gaunamos ne tik analizuojant olimpinių žaidynių, tačiau ir bet kokių sporto renginių rėmimą – miesto, vietos klubo ar net mokyklos komandos. Ir kas dar svarbu, kad teigiamai kompanija – paramos teikėja – vertinama net tuomet, jei apklaustajam ta sporto šaka nepatinka.
Anot D.Plūko, bendrovės „Aksa“ vadovas taip pat aistringas „Žalgirio“ krepšinio komandos gerbėjas, remiantis komandą jau daugiau kaip 20 metų, todėl suprantama, kad ir kitam sezonui „Aksa“ planuoja tęsti partnerystę su klubu ir arena.
Facebook komentarai