„Žalgirio“ esporto pasiekimai „Baltic Masters“ lygoje ir pokyčiai naujajame sezone 1

Praėjusį mėnesį Kauno „Žalgirio“ esporto „League of Legends“ komandos pasirodymu baigėsi trečiasis „Baltic Masters“ lygos sezonas. Vis dėlto ruošiantis 2019–2020 m. sezonui, Kauno „Žalgiris“ priėmė sudėtingą sprendimą – pristabdyti „Žalgirio“ esporto projekto vystymą.

Esporto infrastruktūros Lietuvoje trūkumas

Nors Kauno „Žalgiris“ buvo pirmasis sporto klubas, kuris 2018 m. pavasarį pristatė naujovę ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse: atidarė naują – elektroninio sporto arba esporto – padalinį, tačiau lėčiau nei tikėtasi įsivažiuojančios tendencijos Lietuvoje atvėsino pirminį entuziazmą.

„Matome, kad nors esportas yra inovatyvi ir daug žadanti rinka, tačiau šiuo metu priėmėme sprendimą pristabdyti veiklas su esporto komandomis“, – teigė „Žalgirio“ esporto verslo vystytoja Laura Baltkojytė.

Šį sprendimą nulėmė keletas veiksnių. Viena pagrindinių priežasčių – esporto infrastruktūros Lietuvoje trūkumas.

„Dėliojant strategiją kitiems metams pamatėme, kad esportas reikalauja didelių investicijų, norint žaisti ne tik Lietuvos rinkoje, bet ir garsinti „Žalgirio“ vardą užsienyje. Užsienyje esportas gerokai stipriau išplėtotas ir konkuruoti tarptautiniuose turnyruose šiuo metu – ypatingai sudėtinga ir reikalauja didelio biudžeto. Tuo tarpu Lietuvoje esportas tik žengia pirmuosius žingsnius ir surinkti tokį biudžetą iš partnerysčių – itin sudėtinga.  Be to, esporto rinka Lietuvoje ir Baltijos šalyse nenusistovėjusi ir realią grąžą labai sudėtinga prognozuoti. Nenorėjome, kad esportas taptų finansinė našta iš skolų išsivadavusiam krepšinio klubui“, – sakė L.Baltkojytė.

Kauno „Žalgiris“ nori padėkoti visiems „Žalgirio“ esporto komandas palaikiusiems gerbėjams ir tikisi, kad esporto rinka Lietuvoje augs, nepaisant jos keliamų iššūkių.

„Jautėme nemažą atsakomybę gerinti esporto situaciją Lietuvoje, tačiau supratome, kad esportui Lietuvoje vystytis reikia didesnio indėlio iš suinteresuotų šalių, vien mūsų veiklos – nepakaks. Būtų puiku, jei esporto plėtra būtų susidomėta valstybiniu lygmeniu, kaip kad pavyzdžiui yra Danijoje, kur esporto mokyklas ir stovyklas remia valstybė. Taip pat svarbu, kad Lietuvoje atsirastų daugiau informacijos apie esportą pagrindinėje šalies žiniasklaidoje. Tad nusprendėme palaukti ir grįžti į esportą tuomet, kai matysime aiškesnę esporto ateitį bei patys galėsime apsibrėžti aiškesnius tikslus šios inovatyvios krypties klausimu“, – „Žalgirio“ apsisprendimą komentavo esporto verslo vystytoja.

Sezoną užbaigė patekdami į finalą

Praėjusį mėnesį Vilniuje baigėsi Baltijos esporto lygos „Baltic Masters“ finalinis etapas, kuriame Kauno „Žalgirio“ esporto „League of Legends“ komanda užėmė antrąją vietą.

Trečiasis „Baltic Masters“ sezonas žalgiriečiams prasidėjo liepą, o, lygai įsibėgėjus, žalgiriečiai serijų pergales skynė vieną po kitos, išlaikydami pirmąją turnyrinės lentelės vietą.

Finale ant didžiosios scenos „Žalgirio“ esportininkai susidūrė su praėjusio „Baltic Masters“ sezono nugalėtoja  – „eNsure“ komanda. „Baltic Masters“ finalų seriją Kauno „Žalgirio“ esporto „League of Legends“ komanda baigė rezultatu 1-3. Komanda namo parsivežė 750 eurų piniginį prizą.

„Prie komandos prisijungiau jau reguliariojo sezono pabaigoje, nepaisant to, net ir šiek tiek pakeitus komandos sudėtį labai greitai susižaidėme ir susikūrėme savo žaidimo sistemą, kuri apjungė komandos identitetą. Deja, finalinėje dvikovoje nepavyko atskleisti komandos potencialo ir parodyti, ko iš tikrųjų esame verti. „eNsure“ sužaidė geriau kaip komanda, o žalgiriečiams nepavyko perkelti savo įprasto žaidimo ir augimo, kurį vykdėme per treniruotes. Pagrindinė pralaimėjimo priežastis, mano nuomone, buvo scenos baimė, vidinės komunikacijos stoka bei emocinis „blokas“, neleidęs žaidėjams įveikti savo baimių patekus į nepalankias situacijas“, – taip apie „Žalgirio“ esporto „League of Legends“ komandos pasirodymą finale kalbėjo jos treneris Ludovicas „Lud0“ Callier.

Šiuo „Žalgirio“ esporto „League of Legends“ komandos pasirodymų baigėsi trečiasis „Baltic Masters“ lygos sezonas. Naujajame lygos sezone buvę „Žalgirio“ esportininkai turės visas galimybes prisijungti prie naujų „League of Legends“ komandų tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Tuo tarpu „Žalgirio“ esporto „Hearthstone“ žaidėjas Džiugas „s8ris“ Martinkėnas vis dar kovos dėl geriausio pasaulyje žaidėjo titulo ir planuoja savarankiškai dalyvauti spalio 18 d. vyksiančiame „Hearthstone Masters Tour“ turnyre Bukarešte.

Komentarai

  1. Lukas

    Kitaip sakant – labai greitai pasiduodat. Tikrai didesnių investicijų 10-iai žmonių nei Jasikevičiaus užmokestis nereikalauja.